מיהו ומהו שוקולטייר?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

מיהו ומהו שוקולטייר?

ישנן דרכים רבות בהן ניתן להנות מטעמו העשיר, המתוק והמשגע של חומר הגלם, שוקולד. אך אנו לא תמיד יודעים ומכירים מיהם האנשים העומדים מאחורי יצירת האומנות אותה הרגע הכנסנו לפה. בשביל להתחיל להכיר את האנשים הללו, נתחיל בהגדרה ראשונית ובסיסית של המילה "שוקולטייר". לפי המילונים השונים, ההגדרה של שוקולטייר הינה "מי שעוסק בהכנת שוקולד". בנוסף בעברית שוקולטייר נקרא גם "שוקולדאי".

 

 

מה עושים השוקולטיירים?

כשאנחנו מדברים על הכנת שוקולד אין זה מדובר על תהליך ייצור השוקולד עצמו. כלומר לא מדובר על תהליך התססה, קלייה וטחינה של פולי הקקאו שקוטפים  מהעצים. אלה מדובר על מישהו שמתמחה בהפיכה של שוקולד ליצירת אומנות טעימה של ממש.

השוקולטיירים לוקחים את השוקולד ומשתמשים בו כחומר גלם לייצור של ממתקים, מתכונים וקינוחים שונים. מעבדים והופכים לאומנות חומר גלם טעים ומדהים אך גם פשוט. ההתמחות של השוקולטיירים הינה הכנת פרלינים במספר טכניקות מדהימות ושונות. ישנן טכניקות שונות להכנת הפרלינים שאחת מהן באה מבלגיה שם מייצרים פרלינים בתבניות והשנייה מצרפת ששם מתמחים בחיתוך וטבילה של השוקולד.

אילו עוד תכונות צריך השוקולטייר?

מעבר להבנה הבסיסית והמקצועית של שיטות ההכנה וההבנה של השוקולד, השוקולטיירים צריכים או אפילו חייבים יצירתיות רבה. הצורך ביצירתיות מגיע עקב כך שהכנת הפרלינים והקינוחים השונים מצריך פיתוח מגוון ומרתק של מילויים המלווים את השוקולד. כלומר פיתוח יומיומי של  מתכונים חדשים, טעימים ומפתיעים וזאת לצורך הגעה להרמוניה מושלמת של טעמים.

בנוסף לידע זה, שוקולטיירים חייבים לדעת את התהליכים הכימיים והעיבוד של השוקולד. לדוגמא מה בעצם קורה למולקולות השוקולד כאשר מחממים או מקררים אותו  – כמו בתהליך הטמפרור. או איך לעטר את הקינוחים הטעימים שלנו עם שוקולד ועוד שלל תהליכים שמצריכים נוסחאות ומתכונים כמו גנאש שוקולד והכנה של קרמל.

פרלינים8

כדי להעביר חלק גדול הידע הנרחב של השוקולטיירים יש צורך בהעברת סדנאות שוקולד לאנשים שיוכלו ללמוד את התהליכים הרבים והסודות הכמוסים ביותר של הכנת ממתקי שוקולד טעימים, מוצלחים ומתוקים. ולכן שוקולטייר חייב להיות אדם סבלני אך ברור שיוכל להעביר את כל החומר בזמן הקצר של סדנת שוקולד אחת בלבד.

לסיכום, יש הרבה מה ללמוד, להתאמן ולעשות על מנת להפוך להיות שוקולטיירים מוצלחים. אז אם אתם באמת אוהבים שוקולד ואפילו מידי פעם חולמים עליו בלילות וחושבים שאתם מסוגלים להתמודד עם האתגר שמציג בפנינו חומר הגלם הזה אתם מוזמנים ללכת, ללמוד ולהכיר שבסוף התהליך תצאו שוקולטיירים מעולים.

אהבתם? שתפו עם החברים!