ההבדל בין שוקולד מריר לשוקולד חלב

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

ההבדל בין שוקולד מריר לשוקולד חלב

שוקולד הפך להיות כדבר עיקרי, טעים והכרחי בחיינו. את רוב הקינוחים שאנו אוהבים בעיקר לאכול אך גם להכין אנחנו עושים משוקולד. גם חטיפי האנרגיה שאנו אוהבים לאכול ביום יום שלנו יש שוקולד. אפילו הגענו למצב שאנחנו מכינים, קונים ואוכלים שוקולד מלוח ומשלבים שוקולד בחטיפים המלוחים שאנו כל כך אוהבים. אבל דבר שהינו חשוב לדעת גם לבריאות שלנו וגם לידע הכללי הוא את ההבדלים בין שוקולד מריר לשוקולד חלב.

ממה עשוי השוקולד המריר?

שוקולד עשוי מפולי קקאו מותססים ומומסים לשני חומרים חמאת הקקאו ומוצקי הקקאו. כמות מוצקי הקקאו בשוקולד היא הקובעת עד כמה השוקולד הוא איכותי, מריר וטוב. בשוקולד המריר יש פחות סוכר ולכן הוא יהיה יותר בריא וטוב לאדם המנסה להפחית משקל. שוקולד מריר מוגדר כמריר אם יש  לו מעל 35 אחוזים של מוצקי קקאו. לעיתים בשוקולד המריר יש גם חלב ותמיד כדי לבדוק לפני.

שוקולד מריר

שוקולד חלב

שוקולד חלב מכיל גם אבקת חלב והרבה סוכר ביחס לשוקולד המריר. עוד דבר שמאפיין שוקולד חלב זה שבשוקולד יש פחות מוצקי קקאו ולכן נחשב כשוקולד פחות איכותי ובעל פחות סגולות מרפא בניגוד לשוקולד המריר. בשוקולד חלב יש לרוב 30 אחוזים של מוצקי קקאו ושאר המרכיבים הם בעיקר חלביים על מנת להפוך את מרקם השוקולד לקרמי ומתוק.

שוקולד חלב

הסיבות להכרת ההבדלים

הסיבה שבגללה אנו חייבים להיות מודעים להבדלים בין השוקולד המריר לחלב היא קודם כל סיבת הבריאות. יש היום אנשים אשר אלרגיים לחלב ולא מסוגלים לעקל אותו. אז כאשר אנו מכינים קינוח לחברים שהם גם רגישים לחלב חשוב לדעת שבשוקולד מריר לרוב אין מוצרי חלב ולכן כדאי להשתמש בו להכנת הקינוח המושלם.

דבר נוסף זה כמות מוצקי הקקאו הקיימת בשוקולד. ידוע כי בשוקולד מריר יש סגולות מרפא מסוימות הקשורות למוצקי הקקאו לדוגמא: נוגדי חמצון שעוזרים לגוף להישאר בריא יותר עם פחות נזקי חמצון, הגנה על הלב ולחץ הדם ועוד סיבות רבות ומעניינות.

לסיכום, אם אתם מחפשים להכין קינוח שהוא גם בריא וגם טעים ההמלצה של עדי סדנאות שוקולד היא להיצמד לשוקולד המריר אך בשביל הנשמה והכיף מידי פעם תרשו לעצמכם שוקולד חלב עשיר, מתוק וטעים.

אהבתם? שתפו עם החברים!