איך לתמרץ את הילדים ללמוד טוב יותר?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

כהורים לילדים, רבים מאיתנו אול מכירים מקרוב את הקושי אשר כרוך בעידוד הילדים ללמוד. בסביבה עתירת מסכים ומשחקי מחשב וסלולר עתירים אנימציות צבעוניות וצלילים מספקים, אין זה עניין של מה בכך שילד ישב מול חוברת עבודה או ילדה תשקוד על קריאת ספר לימוד. כיצד אפוא בכל זאת ניתן לעודד ילדים ללמוד בשמחה ולהפנים היטב את כל מה שלמדו? המאמר הבא יעניק לכם חמישה טיפים מנצחים אשר יעזרו לכם לשלהב את הילדים שלכם ולהתחיל ללמוד.

 

טיפ ראשון: ציירו את מה שלמדתם

מחקרים הוכיחו כי קריאה ושינון אומנם יכולים לסייע בהפנמת מידע לטווח הקצר, אך מידע שהופנם באופן כזה צפוי להישכח במהרה. אם אתם רוצים שהילדים שלכם יפנימו באמת את כל הדברים החדשים שלמדו, הציגו להם את הנושא כפרויקט באומנות ולא כמטלה לשנן. תנו להם לצייר את מה שהם לומדים וכך תהליך הלמידה יהפוך להיות מהנה בהרבה ואפקטיבי שבעתיים.

 

טיפ שני: העלו הצגה או מחזה על מה שלמדתם

עבור ילדים מסוימים, פעילויות כמו ציור ופיסול הן משעממות למדי. עבור ילדים נמרצים ומלאי אנרגיה שכאלה, הציעו להפנים את מה שלמדו בספרים או בחוברות הלימוד בדרך קצת שונה, באמצעות העלאת הצגה או אפילו מחזה גדוש שירים מעשה ידיהם. כתיבה והצגה של מופע שכזה יבטיח כי הילדים יגלו עניין ויפנימו את הנושאים הנלמדים בצורה הטובה ביותר.

 

טיפ שלישי: ערכו ערב חידון משפחתי

עוד דרך מהנה במיוחד לשלב למידה עם כיף היא עריכת ערב חידון משפחתי. חלקו לכל אחד מילדי המשפחה מספר כרטיסיות ובקשו מהם לכתוב שאלת טריוויה בהתבסס על מה שלמדו לאחרונה בלימודים.  קפלו את כל הפתקים הכניסו לתוך כובע או סלסלה בחרו באחד מבני הבית להנחות עת המאורע ותהנו מערב משפחתי מהנה ומרחיב אופקים.

 

טיפ רביעי: דאגו ליצור לילדים שלכם סביבת לימודים נוחה

על מנת שהילדים ילמדו טוב יותר חשוב לצייד את סביבת הלמידה שלהם בכל אותם פריטים קטנים שעושים הבדל משמעותי למדי. נוסף לכיסא שולחן כתיבה, כלי כתיבה ומחשב חשוב למשל לדאוג לתאורה מספקת. חברת מה באלי למשל מספקת תאורת לד הפועלת על חיבור USB כך שניתן לחבר אותה ישירות למחשב ובכך ליהנות מסביבת עבודה מוארת ונעימה.

 

טיפ רביעי: העניקו לילדים שלכם צעצועים אשר יסיעו להם לריכוז

אם הילדים שלכם מתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, אתה בוודאי יודעים כי ישיבה בנקודה אחת למשך פרקי זמן ממושכים עשויה להיות מאתגרת בשל עודפי האנרגיה שהם חווים. שימוש בספינר או קוביית פידג'ט עשויה לסייע להם לצלוח את הישיבה הממושכת מול המחשב או הספר בעת הלמידה. היכנסו לכתובת הבאה https://ma-bali.com על מנת לרכוש ספינרים וקוביות פידג'ט בעיצובים מיוחדים.

למידה מעמיקה תרחיב לילדים שלכם את האופקים ואם תדרבנו אותם ללמוד בדרך הנכונה, גם חווית הלמידה עצמה יכולה להפוך להיות פעילות מעניינת ומהנה למדי.

העניקו לילדים שלכם צעצועים אשר יסיעו להם לריכוז

אהבתם? שתפו עם החברים!