איך מנהלים אירוע דיבייט ומה זה אומר

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

תרבות דיון ושיפור היכולות האישיות גם יחד מאפיינים את הדיבייט, שהוא למעשה דיון המתנהל מול קהל. מטרתו של הדיבייט הוא ללמד את המשתתפים בו כיצד יש לעמוד מול קהל, ולנהל דיון תרבותי ומכבד עם הצד השני.

בנוסף, הדיבייט מלמד את משתתפיו כיצד יש להציג נושא, ולהעלות טענות ולנמקן בצורה משכנעת.

 

הדיבייט

אז מה זה דיבייט בעצם? כפי שהסברנו, דיבייט הוא דיון המתנהל למול קהל, והוא אינו דיון המתבצע לשם קבלת הכרעות. מטרתו העיקרית הוא להקנות למשתתפיו תרבות דיון מכובדת, המכילה ונותנת מקום של ביטוי לכל הצדדים.

הדיבייט מקנה למשתתפים בו ידע בהצגת נושאים והעלאת טענות בתוך הדיון, תוך כדי שהוא שם דגש על שכנוע. ראשיתה של תרבות הדיבייטים היא ביוון העתיקה, שם ניהלו דיונים שעמדו על ראש סדר היום.

 

ערכים בתרבות הדיון

צורת ההתנהלות של הדיבייט חשובה יותר מנושא הדיבייט עצמו, שכן הערכים הנובעים מהדיון הם הדבר המשמעותי והחשוב ביותר בו.

זוהי גם הזדמנות פז עבור משתתפי הדיבייט, והקהל הצופה בהם, להרחיב את הידע הכללי ולהביא למודעות נושאים חשובים שלא זכו עד כה לתשומת לב מספקת.

היופי בדיבייט הוא שהמשתתפים בו לומדים לנמק ולשכנע את הקהל בצדקתם, גם אם עמדתם האישית רחוקה מהם. המנצחים בדיבייט הם הקבוצה שהצליחה להביע את דעתה בצורה הטובה ביותר.

 

כיצד מתנהל דיבייט

דיבייט הוא אירוע תחרותי, שבו למעשה מתחלקים לשתי קבוצות בעלות עמדות מנוגדות. על פי כללי הדיבייט המסורתי, ישנן 4 קבוצות המתחרות ביניהן על הסכמת הקהל.

נושא הדיון נבחר ע"י צוות של שופטים, כאשר שתי הקבוצות מציגות עמדה המצדדת בטענת הנושא הנבחר – ושתי קבוצות אחרות מתנגדות לה. הקבוצה המנצחת היא זו שתצליח לשכנע את הקהל בצדקתה בצורה הטובה ביותר.

 

חברת שרביט

חברת שרביט מפתחת מנהיגות צעירה בישראל, בכך שהיא מביאה לעולם החינוך מודל חדש ויצירתי, המתבסס על הספרות האקדמית העדכנית מכל רחבי העולם. המודל קיבל משוב של אנשי חינוך בכירים, והוא מיושם על מאות ילדים שלוו ע"י התוכנית במוסדות החינוך השונים והמתנ"סים הקהילתיים.

המודל מביא לשינוי מהותי ביכולות הילדים, בתחושות הביטחון והמסוגלות שלהם, ובדרך שבה הם מתנהלים מחוץ ובתוך המוסד החינוכי. מטרתה העיקרי של החברה הוא לחולל שינוי תפיסתי בקרב הנוער, ולהביאם אל "העולם האמיתי" כאשר הם מרגישים מוכנים ובטוחים בעצמם.

התוכנית של חברת שרביט מקיפה נושאים רבים, ומעבירה סדנאות דיבייט לנוער, יחד עם תכנים חשובים נוספים.

 

לסיכום

המשתתפים בסדנת דיבייט מרגישים מועצמים אישית, וביטחונם העצמי עולה. בנוסף, יכולות ההבעה בעל פה שלהם משתפרות פלאים, יחד עם כישורי השכנוע והמשא ומתן.

ברמה הבית ספרית, ניתן לחזות בתופעה של צמצום האלימות, שכן הדיבייט מלמד את הנוער לנהל דיון תרבותי.

אין ספק שזהו רווח לכל הצדדים.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!