האם צריך להשאיר פיקדון על השכרת ציוד הגברה?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

איזה כיף אתה מארגן אירוע מרשים ורוצה שהכול יהיה מושלם. דאגת לכל הפרטים, החל ממוזמנים דרך אוכל ועד המיקום המושלם. אתה סגור על כל הפרטים, התקציב מהודק וכל שקל מחושב בקפדנות. אתה עושה הכול להימנע מהוצאות מיותרות ופתאום באופן לא צפוי אתה מגיע להשכיר את ציוד ההגברה ומגלה שצריך להשאיר פיקדון על המוצרים שהזמנת.

פתאום ללא התרעה הוצאה נוספת, שאולי תחזור, אבל זה פיקדון, אם יהיה נזק, הפיקדון לא יחזור. אז מה עושים? האם זה מקובל? בואו נבדוק.

 

מהו פיקדון?

לפני שאנחנו צועקים עד השמים ומנסים להילחם בתחנות רוח בואו ננסה להבין באופן פשוט מהו פיקדון? פיקדון הוא למעשה מעין תעודת ביטוח של בעל נכס או מוצרים המאפשר לאדם אחר לעשות שימוש בתשלום בנכסים שלו. הפיקדון הוא סכום נוסף מעבר לדמי השימוש, סכום שכולם מקווים שלא יהיה צורך לעשות בו שימוש. ובכל זאת במידה והשוכר לא יעמוד בתנאי השכירות, יוכל בעל הנכס להבטיח את עצמו במקרה של נזק זה או אחר.

 

מתי מופעל השימוש בפיקדון?

הפיקדון הוא כאמור סכום כסף שנשאר כבטוחה אצל בעל הציוד. לאף אחד מן הצדדים אין רצון להשתמש בכסף הזה, אך לעיתים יש צורך. מתי זה קורה?

  • שימוש לא הולם. בעניינים כגון ציוד הגברה להשכרה היכן שמדובר על ציוד חשמלי, במידה ובמהלך האירוע ישפך מים על הרמקול, או לחלופין שיניחו את הרמקול שלא כמקובל וכתוצאה מכך הוא ינזק, אזי יש כאן שימוש לא הולם.
  • אי עמידה בתנאי העסקה. לרוב מתחייב השוכר להחזיר את הציוד תוך פרק זמן מוסכם של עשרים וארבע עד שבעים ושתיים שעות. במידה ולא עשה כן מקובל שיופעל השימוש בכספי הפיקדון.

 

האם צריך להשאיר פיקדון?

זאת שאלה קצת נאיבית. הפיקדון אין בו התרסה, הפיקדון בא להגן על בעל הציוד כאשר ציוד הגברה להשכרה שלו נמצא ללא השגחתו וללא היכולת שלו לפקח שנעשה שימוש הולם בציוד שלו. למרות שיש הסכם מסודר ואם הדבר יידרש יעמיד בעל העסק איש מטעמו שירכיב ויכין את הציוד באירוע. ולכן הפיקדון מהווה בעצם בטוחה לשימוש הוגן בציוד. כמו כן ידוע ומוסכם שכספי פיקדון יוחזרו למי ששילם אותם מלכתחילה.

 

לסיכום

השאלה האם צריך להשאיר פיקדון על השכרת ציוד הגברה היא מעט לא הוגנת. הרי לא תעלו על דעתכם להתעמת עם חברת השכרת רכב בכל מקום בעולם שתבקש ממכם בקשה דומה. כך יהיה הדבר גם באתרי סקי ועוד ועוד. תשלום פיקדון הוא למעשה תעודת ביטוח.

בכל מקרה שבו יהיה צורך להשתמש בכספי הפיקדון, שני הצדדים יפסידו. תשלום הפיקדון בא להבטיח שימוש הולם בנכסים מושכרים וזאת דרך מקובלת וידועה במקומות רבים בעולם לפתור בעיות עתידיות.

השכרת ציוד הגברה

אהבתם? שתפו עם החברים!