יש לך עסק של מתוקים? למה כדאי שתעשה הסכם ממון

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

בעידן המודרני, יותר ויותר זוגות מחליטים לאמץ תהליך חתונה אישי אשר מתאים לאופי והמטרות שלהם כזוג. זוגות רבים בוחרים לחשוב קדימה ולנהל את הזוגיות בצורה משפטית, באמצעות הסכמי ממון. באופן זה יוכלו להגן על עתידם הפיננסי, לקבוע את מעמדם החוקי והכלכלי, ולהקל על התמודדות עם אתגרים פוטנציאליים. חשיבות הסכמי הממון גוברת, כמובן, במידה ואחד או יותר מבני הזוג הוא בעל עסק.

 

מה זה בכלל הסכם ממון?

הסכם קדם נישואין, או הסכם ממון, הוא חוזה לו תוקף משפטי הנערך טרם נישואין בין שני בני זוג. מטרתו, להבטיח יציבות כלכלית והגנה על הנכסים המשפחתיים, כמו גם לקבוע באופן ברור את הזכויות והחובות של בני הזוג במקרה של כל אי-הסכמה או שינויים במצב הזוגי, לדוגמת גירושין. חלק מהסכם הממון, עוסק בסוגיות כמו חלוקת רכוש ובית המגורים, מזונות, משמורת על הילדים ועוד.

על פי חוק יחסי ממון, במקרה של גירושין, הרכוש אותו צברו בני זוג בזמן נישואיהם, יחולק באופן שווה בניהם. גיבוש הסכם ממון אצל עורך דין, כמו הסכם ממון אצל עו"ד רחל שחר, נותן לבני הזוג את ההזדמנות לקבוע בעצמם את החוקים.

הסכם ממון

למה לבעלי עסקים כדאי לעשות הסכם ממון?

הסכם ממון על עסק רלוונטי לבני זוג שלפחות אחד מהם הוא בעלים של עסק קיים או בתהליכי הקמה. ישנם מספר יתרונות לפעולה מסוג זה:

 

שמירה על העסק

בשנים האחרונות, חלה עלייה במספר בעלי העסקים המתבקשים לחתום על הסכם ממון על ידי בני משפחה נוספים המעורבים בעסק, או על ידי שותפים או משקיעים. חתימה על הסכם מסוג זה תביא לשימור העסק המשפחתי או הגנה על עתידו במידה ואחד מהשותפים יתגרש.

 

שמירה על התא המשפחתי

מעבר לשמירה על העסק, הסכם ממון יכול להגן על התא המשפחתי מפני סיכונים פיננסיים של עסק, ובמקרה של גירושין – להגן על העסק ולהציע מנגנון לפיצוי בן הזוג שאינו הבעלים. ההסכם יכול לספק יתרון לצד אחד או לשני הצדדים, והוא יכול להכיל תקנות והגבלות הנוגעות לשימוש בכספים, לתחושת ביטחון ולמניעים פיננסיים נוספים. התועלת המרבית מהסכם כזה תראה אור כאשר הוא יספק לשני הצדדים ביטחון כלכלי ויגן עליהם מפני סיכונים שונים.

 

שמירה על מערכת היחסים

ישנם זוגות אשר רואים בהסכם ממון כלי למערכת יחסים בריאה, מבוססת על הדדיות ואינה תלויה באינטרסים כלכליים. כזו שכל אחד מבני הזוג בה עצמאי, ולא נרקמת תלות בתחום הכלכלי. ההסכם משמש ככלי לשיפור התקשורת ומקנה יציבות.

 

לסיום

כשהחיים הכלכליים והאישיים משולבים בצורה מורכבת, הסכמי הממון הופכים לכלי מרכזי לשמירה על העסק והמשפחה במקביל. זה הזמן לקבל החלטות מושכלות, בעזרת עורך דין מיומן, ליצור הגנה משפטית מתוחזקת ולהבטיח יציבות וביטחון עבור העסק והתא המשפחתי כאחד.

עסקי ממתקים

אהבתם? שתפו עם החברים!