כמה זמן בדרך כלל אורך טיול סנפלינג?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

אתם אנשים של טבע ואקסטרים? מתים לשלב את שתי האהבות? אם כן, אין ספק שטיול סנפלינג הוא מה שאתם מחפשים. טיול סנפלינג הוא חוויה מיוחדת שלא שוכחים. אם אתם רוצים לשמוע ולהבין במה מדובר, הגעתם למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר על משך הזמן שאורך טיול סנפלינג. חשוב להבין שמדובר על טיולים שלוקחים זמן רב יחסית ולהיערך בהתאם. כמובן שהטיול יתחיל בשעת בוקר מוקדמת כדי לא להתעכב ולהיכנס לחשכה, וחוץ מזה – יותר שעות בחוץ זה אומר שצריך להביא יותר אוכל ומים.

 

מה זה טיול סנפלינג?

כדי להיות בטוחים שאנו מדברים בשפה שמובנת לכולם נסביר קודם כל מהו טיול סנפלינג. טיול סנפלינג הוא מסלול שבו משולבות ירידות חדות שלא ניתן לרדת ברגל באופן טבעי, למשל – מצוק תלול או מפל גבוה.

כדי להתגבר על הירידות עושים שימוש בסנפלינג, גלישת מצוקים בעברית. לאחר שמעגנים היטב חבל שיורד לאורך המכשול מחברים אליו את המטיילים בעזרת רתמה מיוחדת, וכך הם יכולים לרדת בצורה בטוחה ומבוקרת ולהמשיך בטיול.

טיול סנפלינג

כמה זמן זה לוקח?

אין כאן תשובה חד משמעית, מכיוון שישנם שלל מסלולי סנפלינג שכל אחד מהם באורך וברמת קושי שונה. ככלל, ניתן לומר שמדובר על מסלולים שלוקחים הרבה זמן. תשכחו מהקצב הקבוע שבו אתם הולכים, וקחו את אורך הטיול בחשבון. פריסת הציוד והכנת תחנות הגלישה זה דבר שלוקח זמן, ההתארגנות לגלישה עם הציוד לוקחת זמן, הגלישה עצמה לוקחת זמן, והקיפול של הציוד לוקח זמן.

כל זה לוקח זמן רב יותר למי שלא מיומן ולא גולש באופן קבוע, וכאשר רמת הקושי והמורכבות של המסלול והגלישה עולות, גם משך הטיול מתארך.

 

דוגמאות למסלולי גלישה

כדי שנתחיל להבין על מה מדובר אספנו כאן עבורכם כמה דוגמאות. בחרנו במסלולי גלישה קלאסיים ואהובים והכנו לכם כאן רשימה של מסלולים עם הערכות זמנים משוערות:

  • נחל חלמיש – טיול סנפלינג בנחל חלמיש שבמדבר יהודה כולל גלישה בארבעה מפלים, בגבהים שבין 10 ל- 50 מטרים. הטיול ברמת קושי קלה, לאור יום הוא אורך כ- 5 שעות ובשעות הלילה הוא אורך כ- 6.5 שעות.
  • מערת קשת – מערת קשת היא אתר סנפלינג מוכר ופופולרי בגליל המערבי. הגישה לנקודת הגלישה אורכת כ- 20 דקות, והגלישה עצמה יכולה לקחת עוד פרק זמן דומה כולל התארגנות.
  • נחל תמרים – טיול סנפלינג בנחל תמרים שבמדבר יהודה כולל גלישה בשישה מפלים, בגבהים שבין 15 ל- 80 מטרים אך מעט הליכה באופן יחסי. מדובר על טיול ברמת קושי קצת יותר גבוהה, והוא אורך לרוב כ- 7 שעות.

 

סיכום

טיולי סנפלינג ארוכים יותר מטיולים רגילים, גם אם מספר הקילומטרים שעוברים נמוך יותר. חשוב לזכור את הנתון הזה ולהתחשב בו בתכנון!

טיול סנפלינג

אהבתם? שתפו עם החברים!