מה ההבדל בין אמן חושים למנטליסט?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

תחום מופעי הבידור הולך ומתרחב בשנים האחרונות. עד לפני כמה עשורים עוד שמענו על המופע של צמד הקוסמים הידוע זיגפריד ורוי שיחד עם האריות והנמרים איתם הופיעו כבשו את לאס וגאס בדרך להכרה עולמית. מאז נחשפנו לסגנונות מופע שונים ממופעי הקסמים המסורתיים כמו המנטליסטים ואומני החושים, שהגיעו בין היתר גם לישראל והפכו להצלחה מסחררת. אך במה הם בעצם שונים זה מזה?

 

אמן חושים- קווים לדמותו

בניגוד למה שרבים חושבים, אמן חושים הוא אינו קוסם. לא תראו אותו שולף שפנים מכובעים או מנסר אנשים לשניים (תודה לאל). אמן חושים בעצם מתבסס על ביטוי מוכר הנקרא "החוש השישי", שבעצם מאפשר לו להופיע באמצעות כלים כמו חיזוי עתידות, קריאת עתידות ואפילו מניפולציה מוחית, דרך טלפתיה וטלקינזיס. הוא מדגים על הקהל את יכולותיו מבלי להזדקק לציוד רב מלבד עצמו והמשתתפים. מידע נוסף על אמן החושים ניתן למצוא באתר זה: https://mind-show.co.il

 

מיהו מנטליסט?

הדבר הראשון שעולה במוחנו כשאנו שומעים את המילה מנטליסט הוא אורי גלר מכופף כפית. המנטליסט הוא בעצם מעין אמן חושים, שבעזרת תמרון מחשבתי וקריאת הבעות הפנים של האדם שמולו, יוצר אשליה של תופעות על טבעיות. מדובר בתופעות דוגמת טלפתיה, קריאת מחשבות, הנעה של אובייקטים בכוח המחשבה ומציאת חפצים נסתרים. על פי הפרפסיכולוגיה, החוקר תופעות על טבעיות, מנטליסט מסוגל לשלוט על האחר ולהחדיר בו תודעה, בעזרת היפנוזה וניתוב לשוני פיזיולוגי. ביכולתו של המנטליסט לקרוא את שפת הגוף של מי שמולו וללמוד את דרך חשיבתו.

 

במה דומים השניים?

ניתן לומר שכמו בכל תחום של הופעה מול קהל, היכולות הטכניות אינן מספיקות. כמו שקומיקאי יכול להיות כותב שנון ומושחז אך לא יצליח אם לא יהיה כריזמטי, כך גם אמן החושים או המנטליסט. שניהם מוכרחים לרתק את הקהל כדי להדהים אותו ולכבוש את ליבו ומוחו. אינטראקציה עם הקהל הם גורם מפתח בהצלחתם.

 

מה ההבדלים ביניהם?

אם נהיה כנים, ההבדל הוא בעיקר- בסמנטיקה. המנטליסט ואמן החושים שניהם נשענים על עקרונות כמו טלפתיה וקריאת שפת גוף על מנת ליצור את אותה אשליה מבוקשת של "חוש שישי", מה שהופך את המופע שלהם ליוצא דופן ומבטיח את הצלחתם. שניהם בעיקר שונים מהתואר "קוסם למבוגרים". כל אחד יבחר בטכניקה אחרת על מנת להגיע לאותה תוצאה- השכנוע ביכולתם העל טבעית לעשות את הבלתי ייאמן.

 

מנטליסט או אמן חושים- כך או כך ההנאה מובטחת

באם תחליטו להזמין מנטליסט או אמן חושים לאירוע, מומלץ לבחור אחד מנוסה ומתקדם כדי להביא את האירוע לשיא הרצוי. ככל שהאמן יהיה מיומן יותר, הקהל ייצא מגדרו ויהיה ניתן להכתיר את האירוע כהצלחה. עולם המנטליזם אליהם משויכים שני התארים הללו, טומן בחובו פוטנציאל בלתי נגמר לאירוע בלתי נשכח.

מְבַצֵעַ
מְבַצֵעַ
אהבתם? שתפו עם החברים!