מספר ויטמנים לאחר הלידה, גם מתנה וגם בריא

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

רק אישה שעברה לידה תוכל לספר איזה אירוע מעייף וטראומטי זה לגוף.

זה אמנם אירוע טבעי שמתרחש משחר האנושות, אך גוף האישה עובר חוויה קשה ומטלטלת שהשלכותיה נראות ומורגשות גם לאחר הלידה.

העניין האירוני הוא, שלאחר הלידה האישה לא יכולה לנוח, שכן יש עולל חדש בשכונה שצריך לדאוג לו 24/7.

לכן, חשוב שהיולדת תצרוך ויטמינים רבים ותקפיד על תזונה נכונה בתקופה זו.

ואם היא לא תעשה זאת בעצמה – תמיד תוכלו להביא לה מתנה בריאה שתעזור לה.

 

ברזל

ברזל הוא אחד הוויטמינים שמאבדים ממנו הכי הרבה במהלך הלידה. הצרה הופכת לכפולה כאשר ממשיכים לאבד ברזל במהלך ההנקה. האם הטרייה מעניקה את מעט הברזל שנשאר לה לתינוק היונק ואם היא לא תשלים את הוויטמינים היא תסבול ממחסור קשה בברזל שעלול לגרום לעייפות, כאבי ראש בלתי פוסקים וחיוורון. בשר אדום הוא מקור טוב לברזל, כמו גם כבד, צדפות ועלים ירוקים. תמיד ניתן לקחת תוסף ברזל, במיוחד לצמחוניות.

 

ויטמין B12

ויטמין B12 נדרש להתפתחות תקינה של תאי דם אדומים וייצור אנרגיה. המקורות הטובים ביותר לצריכת ויטמין זה הם מוצרים מן החי כמו בשר אדום, כבד, דג טונה ודג סלמון. ניתן גם לצרוך ויטמין B12 דרך אצות (כן, כן) כך שאם ברצונך להביא ליולדת מתנה שהיא גם בריאה עבורה – סושי ייתן מענה לכך. לנשים טבעוניות מומלץ ליטול תוסף B12.

 

ירקות ופירות

המקור הכי טוב לוויטמינים באופן כללי זה בפירות וירקות. כאשר שומרים על תזונה בריאה, במיוחד אחרי לידה, פירות וירקות אלו ה-מאכלים אותם כדאי לצרוך בשפע וללא הגבלה. מתנה ליולדת שתהיה גם צבעונית, שמחה ובריאה היא ללא ספק מגש פירות מרשים ומפנק. אין פיתוי גדול מפירות העונה חתוכים ומחכים שמישהו ינגוס בהם. כיום בהרבה חברות מציעים משלוחים של מגשים כאלו, במנעד מחירים רחב.

 

אומגה 3

מחקרים מראים כי אימהות שנמצא בחלב שלהן ריכוז גבוה של אומגה 3, גרמו לשיפור ראיית התינוק. גם אם האם הטרייה לא מניקה, צריכה של אומגה 3 הוכחה כמפחיתה דלקות ואת הסיכוי לדיכאון לאחר לידה. מקורות טובים לאומגה 3 הם משפחת הדגים – טונה, סרדינים וסלמון.

 

מים, מים ועוד פעם מים

כל אם שמניקה עליה לצרוך הרבה מאוד נוזלים ומים, על מנת להרוות את הצמא ולהפיק מספיק חלב אם. ההמלצה היא לשתות לפחות 10 כוסות ביום במרווחים של חצי שעה, ואם אפשר גם 15. בנוסף, ככל שהאם הטרייה תצרוך יותר נוזלים, הגוף יוכל להתחזק ולחזור לעצמו מהר יותר.

אם ברצונך להביא מתנה ליולדת שתעזור לגופה להיות חזק במהרה, כל נוזל שהוא יהיה מבורך. כנראה שבקבוקי מים זו לא מתנה מרגשת, אך מיץ פירות או אפילו בלנדר להכנת מיצי פירות יעשה לה שמח בלב ובריא בגוף.

 

אישה בתהליכים

אהבתם? שתפו עם החברים!