5 מתנות מקוריות לחנוכת בית

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

רבים מאלה הרוכשים בתים חדשים או דירות מגורים, עורכים מסיבה שנועדה לחגוג את המאורע. ביהדות יש ערך מוסף בולט לחנוכת הבית, כיוון שהחגיגה הזאת כוללת גם טקס קביעת המזוזות בכלל החדרים בבית שבהן צריך על פי ההלכה להתקין אותן.

בדרך כלל, מי שמוזמן למסיבות האלה הם המשפחה הקרובה וכן החברים שהמשפחה הנכנסת לבית החדש רוצה בקרבתם. מהו המקור של מסיבת חנוכת הבית? אילו מתנות מקוריות כדאי להביא למסיבה הכל כך שמחה הזאת? בשורות להלן נרחיב מעט את היריעה בנושא, ונעסוק בגינונים המיוחדים לו.

 

חנוכת בית – מתי זה התחיל ולמה

למעשה, טקס חנוכת הבית הראשון נזכר כבר בכתבי הקודש, כאשר שלמה המלך חנך את בית המקדש הראשון, שנבנה בתקופת המלוכה שלו. על פי הכתוב, נערכה חגיגת חנוכת הבית בהשתתפות פעילה של כל עם ישראל. החגיגות כללו אמירת ברכות והקרבת קרבנות, כיאה לחנוכת המקום הקדוש ביותר לעם ישראל.

עם הזמן התפשט הנוהג לערוך טקס חנוכת בית, וכל איש בישראל הבונה בית חדש או הנכנס לבית חדש, עורך טקס מהסוג האמור לעיל. אפשר להזמין צלם שיתעד את האירוע וכמובן לא לשכוח כיבוד. הטקס הזה נחשב לאחד החשובים, ועל פי הכתוב בתורה אדם שבנה ביתו וטרם חנך אותו, משוחרר אפילו ממלחמה, במטרה לערוך את טקס חנוכת הבית.

במרבית המקרים, ובעיקר כאשר מדובר בכניסה לבית חדש, מתבצעת הכניסה רק אחרי שהבית עבר תהליך שיפוצים על ידי שיפוצניק מקצועי, או אנשי מקצוע מיומנים שכל אחד מהם מילא את חלקו במטרה להפוך את הבית למקום ראוי למגורים. במרבית המקרים, כוללים השיפוצים הללו ביצוע תיקוני חשמל, תיקוני צנרת ולעיתים מזומנות גם שיפורים משמעותיים יותר כמו שיפוצים במקלחת ובשירותים, החלפת מטבח וכיוצא באלה שיפוצים.

 

מתנות מעניינות ומקוריות לחנוכת בית

כיוון שמדובר בכניסה לבית חדש, הרי שהמתנות לחנוכת הבית צריכות להתאים הן לאווירה והן לאופי המעמד. מתנות לחנוכת בית מחולקות לשתי קטגוריות – מתנות מעשיות או מתנות אסתטיות. להלן רשימה אפשרית של 5 מתנות לחנוכת בית:

ציורים ותמונות: חנוכת הבית היא בדיוק ההזדמנות להעניק לדיירים החדשים ציור או תמונה מעניינת ואיכותית, שתותיר אותם בזיכרון של בעלי הבית תקופה ארוכה.

מעמד לכלים: מעמד איכותי לכלי מטבח – דבר שחייב להיות בכל בית, ויכול לשמש את הדיירים בו תקופה ארוכה.

סט קערות וכלי הגשה: בדר כלל משפחות, ובעיקר משפחות צעירות,, אינן מחזיקות סטים מהסוג האמור. מדובר בכלי הגשה ייחודיים, היכולים לסייע לבני הבית בבואם לארח, או סתם בעת ארוחות משפחתיות.

אגרטלים להגברת האסטטיקה: אגרטל בבית מכניס אור ושמחה, כאשר הוא מתמלא בפרחים המאירים והופכים כל מקום למקום שמח וחינני.

מסחטה למיץ: אחד התענוגות הגדולים הקיימים הינו שתיית מיץ פירות סחוט טרי. מסחטה איכותית תאפשר לבעלי הבית הצעירים ליהנות כל השנה ממיץ פירות סחוט, שהוא טובה ובריאות ואוב לנשמה.

רשימת המתנות הנזכרות לעיל הינה רשימה חלקית שנועדה לסייע למתלבטים להבין אילו מתנות כדאי לרכוש לטקס חנוכת בית חדש.

אהבתם? שתפו עם החברים!