שוקולד לכלב – האם שוקולד מסוכן לכלבים?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

אין זה סוד שהשוקולד הוא מסוכן לכלבים, אך רבים לא מודעים עד כמה הסכנה היא מוחשית. העובדה שהכלבים אוהבים את הממתק האהוב הזה היא מטעה ויכולה בקלות להביא למותם של הכלבים, לכן יש צורך אמיתי במניעה מוחלטת של שוקולד בכל צורה מהכלב שלכם אם אתם רוצים לשמור עליו בריא.

 

האם שוקולד מסוכן לכלבים?

מחקרים ומקרי עבר מוכיחים מעל לכל ספק ששוקולד הוא מוצר המסוכן לכלבים. השוקולד עצמו על שלל צורותיו יכול לגרום נזק חמור מאד לכלב ואף למותו בשל הרעלה בעקבות אכילת השוקולד. ישנן שתי סיבות עיקריות המבקשות להסביר מהן הסכנות עבור הכלב שלכם בעת אכילת שוקולד.

  • הסוכר שבשוקולד איננו בריא למערכת העיכול של הכלב, בדומה לילדים הסובלים לעיתים מתולעים במערכת העיכול שמקורן לא אחת בהצטברות סוכרים במערכת העיקול, כך גם אצל הכלבים, הסוכר עלול לגרום להם לבעיות רציניות בקיבה.
  • ישנו חשש ליצירת רעלן המופק מהשוקולד שהימצאותו ברמה מסוימת אצל הכלב עלולה להביא למותו.

 

בשל כך במקומות מרכזיים, בעיר כמו רמת גן ניתן למצא תחליפים טובים מאד ובריאים עבור הכלב שלכם, עדיף לרכוש חטיפים כמו פה.

שוקולד לכלבים

 

מדוע השוקולד מסוכן לכלבים?

הסכנה האמיתית לכלבים מאכילת השוקולד, איננה בשל הבעיה במערכת העיקול, את הבעיה הזאת ניתן לפתור בטיפול תרופתי ומניעה עתידית של מתן שוקולד. אם זאת הסכנה הקיימת במרכיבים הטבעיים של השוקולד והקקאו ובהם החומר הפעיל תאוברומין (Theobromine) עלולים להביא את הכלב למצב של הרעלה.

העובדה היא שכלבים אוהבים שוקולד, מקשה על המניעה, היות שגם במוצרים דוגמת מאפים או ממתקים המכילים שוקולד, יש סכנה לכלב. כמובן שיש משמעות לכמות השוקולד שאכל הכלב, גודלו ומשקלו ותנאים נוספים, אך הסכנה קיימת. חשוב להבהיר שדווקא ככל שהשוקולד מריר יותר וכהה יותר, כך הוא גם מסוכן יותר עבור הכלב שלכם.

 

מה לעשות במקרה של הרעלת שוקולד לכלבים?

כאשר הכלב שלכם אכל מנה מכובדת של שוקולד ואתם מתחילים לחוש שיש שינוי במצבו הגופני וכן בתפקוד הרגיל שלו יש חשיבות גדולה מאד בכך שתדאגו להביא את הכלב מהר ככל האפשר לטיפול דחוף במיון המותאם לבעלי חיים. הרעלת השוקולד יכולה לגרום למצוקה נשימתית אצל הכלב שלכם ובמקרים מסיימים לגרום אף למוות של הכלב. כאשר יגיע הכלב לטיפול ינסו לגרום לו להקיא, או לחלופין לבצע לו שטיפת קיבה, במקביל יינתנו לו חומרים המכילים פחם להרגעת המצב. בשלב השני יינתן עירוי נוזלים וטיפול תרופתי.

 

כיצד למנוע שוקולד מכלב

הפתרון הטוב ביותר להרעלת שוקולד אצל הכלב, היא למעשה המניעה המוחלטת שלו ממאכלים שיש בהם שוקולד, ולא רק שוקולד בצורתו הגולמית. לכן מומלץ מאד להחזיק עבור הכלב שלכם תחליפים מותאמים עבורו עדיף לרכוש חטיפים כמו פה וכך כאשר אתם נהנים מחטיף המכיל שוקולד, תוכלו לפנק את הכלב בחטיף המותאם עבורו.

נותן שוקולד

אהבתם? שתפו עם החברים!