שוקולד מאז ועד היום

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

שוקולד מאז ועד היום

כולנו משתמשים בשוקולד בחיי היום יום שלנו. כשאנחנו מכינים סנדוויץ' לבית הספר או כאשר מגיעים אורחים הביתה ואתם רוצים להכין קינוח מתוק ומיוחד, ימי הולדת של הילדים החמודים שלנו או סתם שאנחנו רוצים שוקו תוצרת בית מפנק. מה שאנחנו לא באמת יודעים זה שחומר הגלם שאנו משתמשים ואוהבים אותו כל כך הרבה  מורכב מהיסטוריה ארוכת שנים. במאמר הזה נצלול אל תוך ההיסטוריה של השוקולד ונתפס בציר הזמן עד לימים אלו ממש.

פעם היה יותר טוב

הפתגם שנוהגים המבוגרים להגיד "פעם היה יותר טוב" הוא ההיפך הגמור ממה שהולך היום בתחום השוקולד. כדי שנבין מה הולך היום חשוב מאוד להכיר גם את ההיסטוריה אז תחזיקו חזק כי אתם עומדים לגלות ים של הפתעות מתוקות.

השוקולד – לראשונה

הכל מתחיל משבט המאיה, שהיה השבט המפותח ביותר באמריקה בזמן 1800 לפני הספירה לערך. אנשי השבט החלו לאכול מפרי הקקאו אך דווקא את פולי הקקאו בחרו שלא לאכול, כי היו מאוד מרירים להם. מה שכן אכלו אנשי המאיה היא הציפה הלבנה שמתחת לקליפת האגוז. טעם הציפה היה מתוק וכך הם פשוט החליטו שלא להשתמש בפולי הקקאו עצמו. סיפורי ההיסטוריה אומרים, שיום אחד יצא בן מאיה לחפש אגוזים וכשלא מצא ראה את שאריות פולי הקקאו זרוקים על האדמה בשמש וניסה להריח אותם ולטעום. להפתעתו גילה, שלאחר זמן בשמש פולי הקקאו מקבלים טעם יותר טעים, דומה לשוקולד שאנו מכירים היום.

שוקולד

המשך היסטוריית השוקולד

בהמשך במאות ה-15 וה-16 האצטקים נהגו לקלות את פולי הקקאו ולקלפם ועל ידי אבנים ליצור עיסת קקאו משובחת. אותה עיסה הייתה משמשת אותם להכנת שוקו מיוחד שעזר להם להתעורר כמו קפה בעבורנו. המשקה הוגש עם צ'ילי ולפעמים גם עם קמח תירס, האצטקים קראו למשקה "שוקולטל" ומכאן כולנו מבינים מאיפה מגיע השם שוקולד שאנחנו מכירים היום.

מלך ספרד הרנאן קורטז הוא זה שהחליט לייבא את הקקאו לאחר שראה אותו אצל המקומיים בדרום אמריקה. השוקו שהיה אז פחות התאים לאירופאיים ולכן עבר מספר שינויים עד שהפך להיות מה שהוא היום. הוספת הסוכר והיפטרות מהצ'ילי היה אחד הצעדים הראשונים.

בהמשך קונדור ואן הוטן הולנדי שהצליח לעשות את ההפרדה בין עיסת הקקאו לחמאת הקקאו הצליח לייצר ממתק שוקולדי מוצק וג'וזף פריי שהוסיף מעט מחמאת הקקאו על מנת לגרום לשוקולד להבריק כמו שאנו רואים אותו כיום.

לאחר כל זה למה בעצם אומרים שהשוקולד הוא בעצם שוויצרי? דניאל פטר החליט לאחר ניסויים רבים להוסיף חלב לשוקולד וכך לשווקו. כדי להצליח דניאל היה צריך להשתמש באבקת חלב ולא בחלב נוזלי על מנת לא להרוס את השוקולד. מאז ועד היום שוקולד חלב הוא סטנדרט שווייצרי.

לבסוף האדם שהביא לנו את המרקם המדהים של השוקולד שכולנו יכולים ייצר היום בכל סדנאות השוקולד הוא רודולף לינט שהבין איך לערבל ולחמם את השוקולד בצורה הנכונה ביותר בלי פגיעה בטעם המופלא שלו.

מה היום?

היום ישנם שינויים רבים ומוצרים רבים בתחום השוקולד, חטיפים, עוגות, ופלים, עוגיות ועוד. אפילו יש טעם שוקולד חדש שוקולד רובי שתוכלו למצוא את כל המידע עליו כאן.

אהבתם? שתפו עם החברים!