למה אנשים בכושר שותים יותר אלכוהול?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

אלכוהול וספורט הם שילוב שלא ברור עדיין לאנושות. יש כאלו שחושבים שאסור בתכלית האיסור לשתות ולהתאמן עקב סכנת התייבשות וכיווץ ורידים ויש כאלו שחושבים שזה לחלוטין בסדר ושאין בכך בעיה. מה המחקרים שנעשו מצאו בנושא ומה חשוב לדעת?

 

אלכוהול ואיכות חייםאלכוהול

בעיקרון מדובר בכמות. שתייה רבה של אלכוהול עלולה לגרום לדום לב, מחלות כבד, התמכרות ועוד. אבל לאחרונה, מחקר שנעשה באוניברסיטת קליפורניה בארה"ב מצא כי כמות קטנה של אלכוהול בכל יום, 2-3 כוסות בירה, מאריכת חיים ומעלה את רמת איכות החיים.

כמות של 4-5 כוסות בירה, או אלכוהול אחר, מפחיתה את החלבון בגוף, שהוא המדד לזיהוי דלקות וזיהומים ויכולה להוריד את איכות החיים שלנו לצד נזק בלתי הפיך.

 

שומן? סכנה?

אז גילינו שאלכוהול בכמות מתונה תורם לאיכות החיים אבל, מה לגבי השמנה? חשוב לזכור שאלכוהול יכול להכיל כמות גדולה של קלוריות ולכן, גם אתם שותים על בסיס קבוע שתי כוסות בירה ביום, אתם חייבים לשמור על פעילות גופנית בהתאם. אלכוהול נח על הקו שבין סם לאוכל, כיוון שהוא מזין את הגוף בפחמימות, שומן וחלבון אבל אינו חיוני לגוף ומטשטש את התודעה כלומר, הגוף אינו צריך אלכוהול בכדי לשרוד.

לכן, כשאנחנו שותים אלכוהול מבלי לאכול בצורה מסודרת, הגוף עלול לזהות זאת כרעל ולנסות לפלוט אותו החוצה, בעוד שהוא שורף קלוריות בעיכול האלכוהול הוא אינו שורף שומן.

 

מה אסור לשתות אחרי אימון

אמנם שתייה בכמות מתונה יכולה לתרום לאיכות החיים אך במחקר אחר, נמצא כי 2-3 משקאות בירה ביום, במשך שלושה שבועות, הובילו לירידה ברמת הטסטוסטרון. במחקר נוסף, נמצא כי שתייה של משקה בעל יותר מ4% אלכוהול אחרי האימון, גורמת להגברת מתן שתן ומגדילה את אורך הזמן שייקח לגוף להחזיר את נפח הדם לכפי שהיה כך למעשה, אלכוהול עלול לייבש את הגוף עקב היותו משתנן ולהוביל להתייבשות.

תופעות לוואי נוספות יכולות להיות פגיעה באיכות השינה, שהיא הזמן בו הגוף משקם את עצמו וכאבי ראש חריפים הידועים גם כ-הנגאובר. אז אפשר לשתות מעט אלכוהול אחרי אימון, אבל חשוב לשים לב לכמות ולאפשר לגוף זמן התאוששות, גם אם מדובר במעט.

 

אולי שכחתם אבל זה משמין

כוס בירה יכולה להגיע ל-400 קלוריות, כוס יין ל-300 וצ'ייסר ליקר ל100 קלוריות. לצ'ייסר! יש דברים שאלכוהול לא ישכיח מכם וזו את כרס הבירה שמתפתחת עם הזמן. יתרה מכך, ידוע שלאחר ערב של שתייה אנחנו נוטים לאכול מכל הבא ליד ובעיקר כשמדובר באוכל שומני ומושחת. יש המאמינים שעבור המתאמנים קשה עוד יותר להחזיר את מאגרי האנרגיה שהגוף דורש לאחר שתיית אלכוהול.

 

לסיכום,

אחרי אימון הגוף חווה טלטלה, הזעתם התאמצתם ונדרש רגע שיקום, אז בחרו משקאות בעלי אחוז אלכוהול נמוך ונסו לשתות מעט. עדיין, זכרו שההמלצה היא עד 3 משקאות ביום, שיכולים להוביל לאיכות חיים טובה יותר.

כּוֹהֶל

אהבתם? שתפו עם החברים!