איך להתאים יין לשוקולד

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

יש הטוענים שלא ניתן לעשות זאת, זיווג יין לשוקולד, אך אם תבחרו ביין המתאים להשלמת השוקולד הנכון, זו יכולה להיות הזדמנות לזיווג מדהים. בין אם אתם מזווגים את הניואנסים העדינים והקרמיים של השוקולד הלבן העדין או הגוונים הנועזים של שוקולד מריר עם יין אהוב, ישנם מספר טיפים לזיווג שכדאי לזכור.

במיוחד בשביל זה הכנו לכם רשימה של טיפים איך להתאים יין לשוקולד.

 

3 טיפים לאיך להתאים יין לשוקולד:

1#-

כדי לשמור על דברים פשוטים, התחל עם יין שהוא מעט מתוק יותר מהקינוח השוקולדי או השוקולד. לרוב היין והשוקולד נושאים עוצמה מולדת משלהם, הם בדרך כלל יכולים למצוא את עצמם עוסקים במשחק כוח אימתני ולא אידיאלי, אשר כל אחד מהם מתמודד על דומיננטיות ותשומת לב מיידית. כדי לסייע לזיווג למצוא את האיזון החביב, נרצה שהיין יהיה טיפה מתוק יותר, מהשוקולד או מעיסת השוקולד בשביל שטעם השוקולד לא יאפיל על טעם היין.

 

טיפ 2:

בחרו בסגנון ורמת סוכר דומה. כשתתאימו יינות לשוקולד, נסו להתאים שוקולדים בטעמים קלים יותר ואלגנטיים יותר ליינות בעלי גוף בהיר יותר; כמו כן, ככל שהשוקולד חזק יותר, כך היין צריך להיות מלא יותר. לדוגמה, שוקולד מריר נוטה להתייחד היטב עם קברנה סוביניון. ככל שהשוקולד כהה יותר, כך הוא יציג מרקם טאנין (חומר משמר טבעי שקיים בקליפות הענבים) יבש יותר.

 

טיפ 3:

כשמדובר בשוקולד בהיר עד כהה או יין בעל גוף קל עד מלא. במידה ותרצו לעשות ערב טעימות ולנסות כמה סוגים של שוקולדים, ההמלצה שלנו היא קודם כל להתחיל עם שוקולד לבן ורק לאחר עם שוקולד חלב ואחרון עם שוקולד מריר. סדר זה נובע משום שבמידה ותתחילו מהשוקולד המריר אתם תפספסו חלק מהטעם המתוק שלשוקולד הלבן יש להציע ולכן בשביל ריענון החך שלכם וטעימה נכונה עדיף הסדר הזה.

בנוסף אנו רוצים לציין שבמידה ותרצו לעשות ערב טעימות של שוקולד ויינות הכי טוב זה לבקר ביקבים בצפון שמתמחה בדיוק בנושא זה יקב זה ייתן לכם חוויה אחרת לחלוטין ובמידה ואתם חלק מהאנשים שחושבים ששוקולד ויין לא הולך ביחד כנראה שתופתעו בזכות הידע וההתמחות וסוגי היינות השונים שליקב יש להציע.

לסיכום, רצוי שאם אתם רוצים להתאים שוקולד ליין אז שהשוקולד לא יהיה מתוק יותר מהיין, בשביל שלא יאפיל על טעמו הנהדר של היין. בנוסף תנסו להתאים את הסיגנון ורמת הסוכר שיש ביין לשוקולד עצמו, ואם אתם מתכננים ערב טעימות ביתי, אל תתחילו עם השוקולד המריר זה רק יזרוק אתכם לתחום ולטעם של השוקולד המריר ויאפיל על כל טעם אחר שתרצו לנסות.

 

משקה

אהבתם? שתפו עם החברים!