להקים חברת שוקולד בישראל – ולשלם עליה מיסים ל- IRS

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

החיים הם כמו קופסת שוקולדים, אם לצטט לרגע מסרט מפורסם.

הכוונה היא שלפעמים אתם מתכננים משהו, חושבים שיקרה משהו, אבל המציאות טופחת לכם על הפנים ואתם מגלים שהיא מאוד שונה ממה שציפיתם.

ככה לפעמים קורה למי שקונה קופסת שוקולד וכך יכול לקרות גם למי שרוצה להקים מפעל לשוקולד, אם הוא לא מכיר מספיק טוב את החוקים.

 

ישראלים שמשלמים מיסים לארה"ב – מי אתם?

חוקי המס בישראל הם מורכבים מספיק כדי לבלבל לא מעט אנשים, אז תארו לעצמכם שבנוסף על תשלום מיסים בישראל, אתם מגלים שאתם צריכים לשלם מיסים גם ל IRS?

זה יכול לקרות למשל לאנשים שנולדו בישראל מתוך ידיעה שהם אזרחים ישראלים ורק לאחר כמה עשרות שנים גילו שהם אזרחי ארה"ב.

התוצאה – חוב עצום לרשויות המיסים האמריקאיות, הגבלה על חשבונות הבנק בישראל וחובת דיווח לכל החיים, לשתי רשויות מס שונות.

למרבה המזל, גם הפתעות לטובה אפשר למצוא בתוך קופסא של שוקולד, כמו גם בחיים עצמם ולאזרחים שלא ידעו שהם אזרחי ארה"ב קיים פתרון אידיאלי שנקרא גילוי מרצון.

 

גילוי מרצון – מה זה ואיך זה קשור לשוקולד?

גילוי מרצון הוא פתרון מקובל בישראל, שהפך מקובל גם על רשויות המס האמריקאיות, עבור אנשים שעבורם אי דיווח, או העלמת מס, נעשו בתום לב.

דבר זה יכול לקרות כמו במקרה שתואר כאן קודם, כאשר אדם נולד בישראל ולא ידע שהוא אזרח אמריקאי, או במקרים אחרים, בהם לא היתה כוונה מודעת להעלים מס מהרשויות בארה"ב.

אם למשל הקמתם בישראל חברה לייצור שוקולד, או מפעל שוקולד, או אפילו בוטיק שוקולד ולא ידעתם שלפי החוק האמריקאי אתם חייבים לשלם מיסים ל IRS, תוכלו לבקש להפעיל תהליך של גילוי מרצון מול רשויות המס האמריקאיות.

מהלך זה יאפשר לכם לדווח רטרואקטיבית על כל השנים בהם הייתם חייבים בדיווח ולא דיווחתם, תוך שאתם חוסכים לעצמכם את תשלום הקנסות המתבקשים במקרה רגיל של העלמת מס.

במילים אחרות – גילוי מרצון מאפשר לכם לפתוח דף חדש, נקי ומתוק מול ה IRS, כמו חבילה חדשה של שוקולד, ישר מהמדף.

מצד שני, אם תחליטו שלא לפנות לרשויות המס מיוזמתכם, דעו כי קיימים הסכמים כובלים בין הרשויות האמריקאיות לאלה בישראל וסביר להניח שבמוקדם או במאוחר יגיעו גם אליכם, אלא שזה כבר עשוי להיות מאוחר מדי. אתם כנראה תדרשו לשלם את מלוא הסכום, כולל קנסות ופיגורים ולכן גילוי מרצון הוא כמובן האופציה המומלצת ביותר.

 

לסיכום

אז אם אתם מעריצים של עולם השוקולד של הרשי בפנסילבניה, או חולמים לבקר בקנדי פקטורי בקולומביה, מונטנה, דעו כי גם הם משלמים מיסים לרשויות האמריקאיות ואולי תתנחמו בקוביית שוקולד מתוקה על הלשון.

שוקולד

אהבתם? שתפו עם החברים!