איפה שווה לבקר באירלנד?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

אירלנד הירוקה והיפה היא מקום שיגרום לכם להרגיש כאילו אתם מהלכים בתוך אגדה עם נופים מרהיבים וטירות עתיקות. יש באירלנד המון אטרקציות מיוחדות ופנינות טבע קסומות ששווה להגיע אליהן, לפחות פעם בחיים.

דבלין בירתה של אירלנד היא סביר להניח המקום ממנו תתחילו את טיולכם באירלנד, וזהו מקום נהדר להתחיל ממנו. דבלין שוכנת בצפון מזרח אירלנד (מעליו נמצאת צפון אירלנד, שהיא מדינה אחרת ושייכת לממלכה הבריטית) ומהווה שילוב מושלם בין הישן למודרני עם מבנים ויקטוריאניים  וטירות עתיקות בצמוד לבנייה מודרנית, בארים שוקקי חיים, אולמי הופעות, מתי קפה ועוד. ישנם מוזיאונים רבים בהם תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של אירלנד, תרבות הבירה הצוהלת שלה, האומנות והטבע של אירלנד.

דרומית לדבלין, עדיין בצד המזרחי אך לא צמוד לחוף, תוכלו למצוא את קילקני, עיירה גדולה (או עיר קטנה אם תרצו) אשר היתה בסיס כנסייתי בעל חשיבות רבה במהלך ההיסטוריה החל מהמאה ה-13. קילקני מלאה בטירות, קתדרלות, אחוזות, ואפילו מערה עם ממצאים ארכיאולוגיים מעניינים. קילקני בניגוד לדבלין מרגישה מאוד כפרית וקוסמת למי שרוצה להנות מההיסטוריה של אירלנד בצורה רגועה ונינוחה, ולהנות ממסלולי הליכה רבים בטבע.

קרוב לקצה הדרומי של החוף המזרחי נמצאת קורק – עיר גדולה עם אווירה אלטרנטיבית. קורק הפכה להיות עיר המושכת אליה צעירים רבים, מוזיקאים ואמנים ועל כן היא עיר מלאה בחיים, עם בארים שפתוחים עד השעות הקטנות, הופעות רבות ואומנות רחוב. קורק גם היא, בדומה לשאר הערים באירלנד מלאה בהיסטוריה ותרבות עם טירות מהמאה ה-19 ומוזיאונים רבים. באזור קורק תוכלו למצוא כפרים שקטים ומקסימים, וחופים יפהפיים.

קיל איירן, עיירה הנמצאת בדרום מערב אירלנד, הפכה להיות מוקד תיירות בשל הטבע המדהים באזורה. קיל איירן (הידועה גם כקלארני) היא בעצם עיירת בסיס לטיולי רגל באורכים שונים ורמות קושי שונות בטבע הדרמטי והקסום של אירלנד בפארק לאומי בגודל של 102 ק"מ מרובע. אם מתחשק לכם לקפץ כמו פיות בין שדות תלתנים בצד מפלים עם שקיעות ברקע ההרים הירוקים, אל תפספסו את קיל איירן.

צפונית מקיל איירן, על החוף המערבי שוכנת לימריק, עיירה עתיקה מאוד שנוסה במאה ה-9 לספירה. בלימריק תוכלו למצוא קתדרלות וטירות עתיקות, טבע מדהים ושוק חלב אחד מוצלח.
אם תמשיכו עוד צפונה מלימריק, עדיין על החוף המערבי תמצאו את גאלאווי, התשובה המערבית לקורק. גאלאווי גם היא הפכה להיות עיר צעירה ותוססת המושכת אליה אמנים רבים וחיה עד השעות הקטנות של הלילה. בנוסף להיותה של גאלאווי "האב" של החיים הצעירים היא גם בסיס יציאה נוח לאטרקציות רבות באזור כמו צוקי מוהר, איי אראן, האי מוטון וחבל קונמארה.

בקצה הצפוני של אירלנד (במערב, כי במזרח נמצאת צפון אירלנד- ארץ שונה) נמצא הפארק הלאומי גלנווי, בו חבויה טירה רדופה מהמאה ה-19 עם גינה מטופחת וגם מסלולי הליכה רבים סביב אגמים, נהרות, גבעות, מפלים והרים מושלגים עם נקודות תצפית עוצרות נשימה.

לאן שלא תלכו באירלנד תוכלו לזכות בטבע קסום שיעטוף אתכם מכל עבר אך גם בתרבות האירית השמחה והחברותית.
מטיילים

אהבתם? שתפו עם החברים!