סדנת יוגה – החופשה המושלמת מהחיים עצמם

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

כך תמצאו את מופעי חנוכה 2019 הטובים ביותר

ריבוי המופעים בחג החנוכה עלול לבלבל לא מעט הורים וילדים, אולם באמצעות אתר קצת תרבות תוכלו להעניק לכם ולבני המשפחה אפשרות להגיע למופעים הטובים ביותר בעלויות נוחות לכל כיס.

מי מאיתנו לא חווה את השחיקה של שגרת היומיום. הלחץ בעבודה, התובענות של חיי משפחה, המירוץ אחר הכנסה והסטרס מקצב החיים שלא מותיר לנו אוויר לנשימה. כולנו משוועים לעיתים לחופשה שתנקה מאיתנו את הלחצים ותמלא אותנו באנרגיה מחודשת לשוב ולהתמודד עם מה שהחיים מזמנים לנו. סדנת יוגה יכולה להציע לכם את כל מה שאתם זקוקים לו, ולהעניק לכם הרבה יותר מכך.

אם אתם מרגישים שאתם חייבים חופשה מהחיים, לאו דווקא חופשה שכוללת שופינג, בתי קפה ומוזיאונים בעיר זרה, סדנת יוגה היא הפתרון המושלם בשבילכם. מדי שבוע מתקיימות בישראל ובחו"ל סדנאות יוגה המציעות למשתתפים מספר תרגולים מדי יום, טיולים יומיים באזור, הרצאות ממורים מוסמכים והמון-המון שקט מהרעש שהחיים מייצרים. אתם יכולים לבחור בין סדנת יוגה למתחילים או למנוסים, סדנת יוגה המתקיימת על פני כמה ימים או סדנה האורכת יום אחד בלבד, בארץ או בחו"ל, במדבר או בלב הטבע, הכול בהתאם לצרכים (ולתקציב) שלכם.

מדריכת יוגה

היתרונות המיידיים של סדנת יוגה הם עצומים: אתם זוכים לחופשה בה אתם עושים את הדבר הכי חיוני לגוף שלכם – מנקים אותו מהלחץ ומהשחיקה, מחזקים את המערכות השונות, לומדים להקשיב לצרכים שלכם ולאזן בין החוץ לפנים, בין הסביבה לנפש. מעבר לכך, סדנת יוגה מאפשרת לכם לעסוק ביוגה בלבד מבלי הפרעות חיצוניות או לו"ז בעייתי. אלה ימים שמוקדשים אך ורק לתרגולים ומדיטציה. העולם יכול לחכות לכם.

בנוסף, אתם זוכים להעמיק את התרגול שלכם וללמוד על היוגה מעבר למה שאתם מכירים. זוהי חוויה מעשירה מאוד שכדאי לקחת ממנה כמה שאפשר גם לתרגול שלכם וגם לחיים עצמם.

מה לקחת בחשבון לפני הרשמה לסדנת יוגה

  1. היכן היא מתקיימת? יש אנשים שמאוד אוהבים את השהות בלב הטבע, בעוד שיש אנשים שמחוברים הרבה יותר למדבר ולנופים שלו. חלק בכלל מעדיפים את סדנת היוגה שלהם רחוקה ככל האפשר מהבית, וחלק מעדיפים להישאר בעיר. לכל אזור גאוגרפי יש את המאפיינים הייחודיים שלו ואם חלק מהם פחות מדברים אליכם, אולי שהות של כמה ימים באותו אזור היא לא אידיאלית עבורכם.

בכל מקרה, מומלץ גם לבדוק האם יתאפשרו טיולים באזור כדי שתוכלו ליהנות גם מהנופים ומהמקום עצמו, לצד התרגולים והסדנאות השונות.

  1. מה הלו"ז של הסדנה? יש סדנאות בהן מתרגלים בוקר, צהריים וערב, עם הפסקות קצרות בין לבין כשהדגש הוא נטו על תרגול והעמקה. יש סדנאות עם לו"ז קצת יותר חופשי המאפשר למשתתפים לבחור מה הם רוצים לעשות בין התרגולים. אם זו הפעם הראשונה שלכם, אולי כדאי לבחור במשהו שמאפשר מסגרת קצת פחות תובענית, כדי שתוכלו להתרגל בהדרגה.
  2. מהם התנאים של הסדנה? בדקו האם הסדנה כוללת לינה במקום מסודר וארוחות קבועות. אם יש לכם צורך תזונתי מסוים, בדקו האם יש לו מענה בתפריט של הסדנה. התנאים משתנים מסדנה לסדנה וחשוב לבדוק שהם מתאימים עבורכם, אחרת השהייה יכולה להיות מאתגרת.
  3. מורים, תרגולים ורמת קושי – בדקו מי מלמד ואילו סדנאות הוא מעביר. חשוב שתגיעו עם רקע והכנה מסוימים כדי שתדעו מה מחכה לכם מבחינת התכנים שתלמדו והתרגולים שתעשו. כמו כן, בדקו שרמת תרגולי היוגה מתאימה לרמה שלכם, כדי שלא תמצאו את עצמכם מתקשים ומעמיסים על עצמכם יותר מדי או להפך – לא לומדים שום דבר חדש.
  4. האם ניתן להביא ילדים? חלק מהסדנאות נערכות כבר זמן רב ומציעות שיעורים ופעילויות לכל המשפחה. זו יכולה להיות חופשה מיוחדת מאוד עבורכם ולתת לכם חוויה משפחתית מקרבת ונעימה.
  5. דרכי הגעה לסדנה – ישנן סדנאות המתקיימות במקומות מרוחקים ומבודדים בארץ, לעומת סדנאות מאורגנות המתקיימות בחו"ל או ממש מעבר לגבול, בסיני. חשוב לבדוק האם המארגנים מציעים הסעה מאורגנת ובמידה והם אינם מציעים ואתם לא ניידים, לברר עם משתתפים אחרים האם ניתן להגיע עמם.

סדנת יוגה בסיני

סיני הקסומה חזרה להיות מוקד תיירות מבוקש על ידי ישראלים ותיירים בינלאומיים בשנים האחרונות. התיירות שם פורחת והחופים עדיין שקטים ומציעים חוויה בראשיתית לכל מי שמעוניין להגיע לכמה ימים של ניתוק. לאחרונה החלו לפעול ברצועות החוף השונות סדנאות יוגה המגיעות מישראל, ומציעות חופשת יוגה עם תרגולים המועברים על ידי מורים מנוסים, מול הנוף המדברי והים האדום, שהוא דווקא בצבע טורקיז מהפנט.

סדנאות היוגה בסיני הן לא עניין חדש והן מתקיימות כבר מספר שנים בקמפים השונים. לעיתים, הקמפים מציעים סדנאות קבועות לאורחים ומושך אליו מתרגלי יוגה נלהבים שמגיעים אליו בקביעות מספר פעמים בשנה. המתרגלים מקבלים בנוסף את ההזדמנות ליהנות מכל הטוב שלסיני יש להציע – טבילה בים, טיולי שטח בהרי סיני ובאטרצקיות המיוחדות שלה, צלילה ושנירקול ועוד.

אם אתם מתרגלים יוגה כבר תקופה מסוימת, אתם יודעים כמה חשוב לנתק את עצמכם מהרעשים החיצוניים כדי להגיע לאיחוד המקודש בין הגוף לתודעה שעליו מושתתת היוגה. סיני היא המקום המושלם למתרגלים, מכיוון שהיא מעניקה חוויה ראשונית ועוצמתית מאוד, על איך החיים התנהלו לפני שהטכנולוגיה נכנסה אליהם והפכה אותנו לתלויים בה. השקט העוטף של סיני יספק לכם את התנאים הטובים ביותר לתרגל בשלווה ובריכוז, ומזג האוויר מספק לרוב סביבה מושלמת לתרגול, בעיקר בעונות המעבר ואפילו בעונת החורף.

חוץ מזה, מה יכול להיות טוב יותר מאשר לסיים יום שלם של תרגולים, הרצאות ומדיטציה מסביב למדורה במעגל נגינה או סתם עם ספל תה מהביל ביד ובריזה מדברית מלטפת?

אהבתם? שתפו עם החברים!