שוקולד, תשוקה ומה שביניהם

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

שוקולד, תשוקה ומה שביניהם

רובנו, בעידן המודרני, רואים את השוקולד לא רק כחטיף יום יומי אלה כתרופה של ממש. אנחנו משתמשים בשוקולד הרבה פעמים כאשר אנו רוצים להביע רגשות לדוגמא: כאשר אנו לאחר פרידה אנחנו לרוב נהיה עצובים אבל השוקולד יהיה שם כדי לנחם אותנו או כאשר אנו רוצים להביע אהבה כלפי אנשים, לרוב בן הזוג שלנו – נפרגן לו בבונבוניירת שוקולדים מפוארת ועוד מקרים רבים וטובים. החלטנו לחקור מה גורם לנו לקשר שוקולד לרגשות כמו אהבה, תשוקה ואפילו חרדה.

שוקולד והרגשות שלנו

אז כדי להבין איך באמת הכל התחיל צריך ללכת לתקופה שבה הכל התחיל – תקופת הינקות. תקופת הינקות היא תקופה מאוד משמעותית עבור התינוק ולכן כל דבר קטן שיקרה ככל הנראה ישפיע עליו. יש האומרים שמי קיימת אצלו תשוקה בלתי נשלטת לזהב החום (השוקולד), כשהיה תינוק אמא שלו לא האכילה אותו כראוי, אם זה בגלל חזרה לעבודה או אם זה עקב דיכאון שלאחר לידה או גמילה לא נכונה ומיידית מידי מיניקה.

יש הסבר די מוזר להשערה זו, לפי המחשבה ההומיאופתית אכילה חושנית של שוקולד דומה מאוד לאכילה החושנית שמתרחשת במהלך ההנקה של תינוק. האמא היא מקור לרוך, חום ואהבה וכאשר התינוק לא קיבל את זה בילדותו הוא יחפש את אותם הדברים בחוץ ושוקולד הוא החומר שנותן את התחושה הזו בצורה הכי חזקה שרק ניתן.

שוקולד ותשוקה

תשוקה בשוקולד

במעבר חד לרגש התשוקה, בתרבות המערבית הגענו למסקנה ששוקולד הוא מאכל שמעורר תשוקה. הנראות שלו, הריח שלו והטעם המתוק והטעים הם אלו שמאפשרים לשוקולד לתפוס את המקום הראשון כאשר מדובר בתשוקה. אם חלקכם לא מאמינים, גם כאשר עושים סדנת שוקולד פתאום השוקולד נראה יותר מפתה מאשר כשהוא מגיע מחטיף.

ולבסוף, מחקר חדש שעשו בבריטניה מצא שאכילת שוקולד בעיקר על ידי אנשים צעירים גרם עונג רב יותר מנשיקה זוגית לוהטת ובנוסף השפיע על פעימות הלב של הנבדקים. לאחר מחקר זה ישנם אנשים שמאמינים שלשוקולד ישנה השפעה של מגביר תשוקה, תאווה ויצרים – כמו אפרודיזיאק.

אהבתם? שתפו עם החברים!