סדנת שוקולד לילדים בבית חולים

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

אחד המקומות שהשהייה בהם עלולה לגרום להרגשה מסוימת של דכדוך, הינה מחלקת הילדים בבית חולים. מדובר לרוב במחלקה שבה מאושפזים ילדים בגילאים שונים. חלק מהילדים מאושפז בעקבות תאונות או מקרים אחרים שגרמו להם פגיעות או מחלות, המחייבות אשפוז. במקרים אחרים, מדובר בילדים הסובלים מבעיות שהטיפול בהן ארוך וקשה ומחייב נוכחות של הילד בבית החולים במשך תקופה ארוכה. עם זאת, הצוות הרפואי עושה הכל על מנת לסייע לילדים לעבור את תקופת האשפוז בקלות יחסית. מהן הסיבות לאשפוז ילדים למשך תקופות ארוכות? מה הקשר בין סדנת שוקולד לילדים בבית חולים, ליצירת מראית עין של חיים תקינים עבור הילדים? כל התשובות בהמשך המאמר.

שוקולדים

סיבות לאשפוז ילדים בבית החולים

כאמור, במחלקת הילדים בבית החולים מאושפזים ילדים החולים במגוון רחב של מחלות. לעיתים מזומנות מדובר במחלות זיהומיות או מחלות עונתיות, שהילדים נפגעו מהן בצורה כל כך חמורה, עד שנזקקו לאשפוז. במקרים אחרים מדובר על ילדים המקבלים טיפולים עבור מחלות קשות. הטיפולים כאמור פוגעים במערכת החיסונית של הילדים מה שמחייב למעשה אשפוז ממושך. במחלקת הילדים מאושפזים גם ילדים שנפגעו, עקב רשלנות רפואית. (המזונות שיחזקו את המערכת החיסונית של הילדים).

ואולם אחת הסיבות הפחות נעימות והיותר נפוצות לאשפוז ילדים, הינה פגיעה שחוו בעקבות רשלנות רפואית. מדובר על ילדים שנולדו עם בעיות קשות, עקב אבחנה שגויה או העדר אבחנה של בעיה בריאותית או אחרת. העדר אבחנה מהסוג הזה נופל בהחלט תחת הקטגוריה של נפגעים שיש להם עילה לתביעת רשלנות רפואית בהריון, והתוצאות עלולות להיות מרגשות לאורך כל החיים של הוולד.

סדנת שוקולד והמתקת ההווה לילדים

אחת המטרות של הצוות הרפואי במחלקות לילדים בבתי החולים, או בבתי חולים המיוחדים לילדים, הינה להמתיק עד כמה שניתן את השהות שלהם בבית החולים. כיוון שכך, מארגן הצוות הרפואי בעזרת מתנדבים או בעזרת אנשי מקצוע בתחומים שונים, סדנאות שונות או פעילויות שהמטרה המוצהרת מאחוריהן הינה שבירת השגרה והמתקה שלה. ומה מתוק יותר מאשר ארגון סדנת שוקולד?

סדנת שוקולד הינה סדנה המוקדשת כולה למתוק המתוק הזה, שבעיני רבים הוא טעם החיים. השוקולד, מקורו בצמח הצ'קוליטה, שהטעם הטבעי שלו הוא מריר וממש לא נעים. בשלב כל שהוא גילה מאן דהו שאם מוסיפים לאבקת הצ'קוליטה סוכר, הטעם שלו משתפר פלאים. מאז ועד היום, הפך השוקולד למוצר הפופולארי ביותר בקרב מבוגרים וילדים כאחד. סדנת שוקולד מלמדת את הילדים כיצד לטפל בשוקולד ומה אפשר לעשות ממנו – החל מעוגות, עבור דרך קינוחים שונים וכלה במשקאות או קציפות טעימות לחך. בדרך כלל מי שמדריכים את הסדנה הזאת הם אנשי מקצוע מיומנים, שפים או שוקולטיירים מומחים. שוקולטייר הוא בעל מקצוע ייחודי המתמחה בכל מה שקשור בשוקולד, ומסייע לילדים ולמשתתפים האחרים בסדנה לעצב, לבשל, לאפות ואפילו להמציא מתכונים חדשים. והכול על טהרת השוקולד. הילדים מרוויחים פעמיים – פעם אחת מראית עי של חיים נורמאליים במקום שהוא הכל חוץ מאשר נורמאלי, ופעם שנייה ידע והבנה בתחום חדש, מעניין ומה שהכי חשוב – מתוק וטעים. (קינוחי שוקולד מושחתים ווינט).

להלן מאמר נוסף בנושא – קינוח מושלם שעובד עם שוקולד למעבר למאמר לחצו כאן.

אהבתם? שתפו עם החברים!