כל החושים: כיצד לבחור פעילויות שמערבות ראייה, שמיעה, מישוש ועוד

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

בין אם מדובר במסיבת יום הולדת עמוסת אורחים צעירים, סדנה של קולגות בה הקהל מעורב, או כל אירוע אחר – הדרך לסחוף את האורחים באמת ולנתק אותם לרגע מכל מה שמדאיג אותם היא לשלב פנייה ליותר מחוש אחד או שניים. ישנם אירועים רבים בהם מופעלים חוש הראייה וחוש השמיעה, כמו הופעות מוזיקליות או הצגות תיאטרון, אבל איך אפשר לשלב גם את שאר החושים?

חוש הראייה

כאמור, אנחנו בדרך כלל מתייחסים אל חוש הראייה, ולפעמים רק אליו אבל כדי לרגש גם באמצעות חוש הראייה, אפשר לנסות להראות משהו שונה, חדש ומפתיע כמו תצוגות אינטראקטיביות או בימת תיאטרון עם תפאורה יוצאת מן הכלל. משום שחוש הראייה מרכזי כל כך, גם נטרול שלו נחשב לחוויה חושית מרתקת, כך למשל ישנן פעילויות שונות שניתן לעשות בחושך מוחלט, שמנטרל את היכולת שלנו להשתמש בחוש הראייה כרגיל.

חוש הראייה

חוש השמיעה

חוש השמיעה פעיל ללא הרף, כאשר הוא עוסק בתפקידו הראשי, לפרש את העולם. אם נבחר לאירוע שלנו פעילות שבה משולב סאונד שאפשר לשקוע בו – מוזיקה היא כמובן הבסיס של זה, כאשר לכל אחד העדפות שונות אבל כמעט כל אחד יעדיף לשמוע הרצאה מפי דובר מרתק מאשרר מפיו של מומחה שאינו מסוגל לשלהב את הקהל. בנוסף, הטכנולוגיה העכשווית מאפשר מניפולציות נוספות עבור חוש השמיעה כמו מסיבת אוזניות.

חוש הטעם

חוש הטעם וחוש הריח משפיעים זה על זה ולכן חשוב להקפיד שגם הריח של האוכל יהיה מגרה ממש כמו המראה והטעם שלו. כדי לערב את חוש הטעם בפעילות, אפשר לשלב בה אוכל כמו למשל בסדנת בישול או באירוע שמשלב טעימות של יין, גבינות, בשרים או בירה. גם אירוע קולינרי שבו ניתן לטעום ולהכיר טעמים חדשים יכול לרגש מאוד את חוש הטעם.

חוש המישוש

כל פעילות בסדנה מעשית מפעילה, במידת מה, את חוש המישוש. אם תבחרו סדנת שזירת פרחים, סדנת צילום בסמארטפון, סדנת פיסול או סדנת בישול – כאשר הידיים עובדות, חוש המישוש פעיל. סדנאות שכוללות עשייה עצמאית וניסיונות וחוויות חדשים, יערבו גם את חוש המישוש וגם התרגשות והתלהבות.

חוש הריח

חוש הריח הוא חוש שבעייתי לשלב בפעילות, בעיקר בגלל שרגישות לריח נפוצה יותר מרגישויות אחרות ובניגוד לחושים האחרים, אי אפשר לנטרל את חוש הריח באמת. לכן חשוב לזכור, גם כאשר מדובר על סדנת בישול וגם כאשר מדובר על קריאה בקלפי טארוט לאור נירות ריחניים וגם בסדנת עיסוי בה משתמשים בשמנים ריחניים. ריח יכול להיות בעייתי וכדאי להתחיל בניחוח קל ולהעצימו רק בהסכמה של המשתתפים.

לסיכום

החוש השישי שלנו רומז שאם תבחרו פעילות שמשלבת חושים רבים, תאפשרו לאורחים שלכם היטמעות מלאה בחוויה.

חוש המישוש

אהבתם? שתפו עם החברים!