קקאו – בריא או לא בריא

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

קקאו הוא בין המוצרים המבוקשים ביותר בעולם, הוא הבסיס לכל הטוב הזה שנקרא שוקולד. הדעות לגבי ההשפעות של הקקאו חלוקות. חלק מאמינים כי לקקאו תרומות רבות וחלק מאמינים כי צריכת קקאו לא נכונה עלולה לפגוע בבריאות שלנו. כדי להבין אם קקאו בריא או לא בריא, ננסה להבין מה הוא הקקאו ולמה הוא משמש ?

מה הוא הקקאו ולמה הוא משמש ?

הקקאו הוא הצמח ממנו עשוי השוקולד. שוקולד מריר מיוצר על ידי לחיצת גרעיני קקאו קלויים בין גלילים חמים. אבקת קקאו מיוצרת על ידי סחיטת השומן (חמאת קקאו) משוקולד מריר ואבקת החומר שנותר. שוקולד מתוק מיוצר על ידי הוספת סוכר ווניל לשוקולד מריר. שוקולד לבן מכיל סוכר, חמאת קקאו ומוצקי חלב.

קקאו משמש זמן רב כטיפול במזון, ומשמש כיום אנשים מסוימים כתרופות. קקאו נצרך בדרך כלל על ידי הפה ומשמש כטיפול במחלות לב ולחץ דם גבוה. יש אנשים שמורחים חמאת קקאו על העור כדי למנוע קמטים וסימני מתיחה או נוטלים קקאו דרך הפה לטיפול במצבים רבים אחרים, כולל מחלות כבד, שלפוחית ​​השתן, כליות ואובדן זיכרון. אך קיימים מחקר מדעיים מוגבלים התומכים בשימושים אלו.

מידע על קקאו

ממה מורכב הקקאו ואיך זה עובד ?

קקאו מכיל מגוון כימיקלים, כולל נוגדי חמצון הנקראים פלבנואידים. לא ברור כיצד אלה עשויים לעבוד בגוף, אך נראה שהם גורמים להרפיית הורידים. זה עלול להוביל להורדת לחץ הדם. תרכובות אלה עשויות גם להפחית את פעילותם של כימיקלים בגוף המקדמים דלקת או חסימת כלי דם.

האם הקקאו בריא או לא בריא ?

אכילת קקאו בטוחה מאוד עבור רוב האנשים. קקאו מכיל קפאין וכימיקלים נלווים. אכילה של כמוית גדולות עלולה לגרום לתופעות לוואי הקשורות לקפאין והכימיקלים האחרים. לצורך ההבחנה האם קקאו אכן בריא, ננסה לחלק את השפעותיו לשלוש קבוצות: בריא, לא כל כך יעיל ולא בהכרח בריא עבור הגוף שלנו :

עבור אלו המתאמנים ומעוניינים לדעת האם וכיצד הקקאו משפיע על האימונים והתזונה שלהם, מומלץ להתייעץ עם תזונאי ספורט, לקבל טיפים והמלצות איך להצליח עם אימוני הכושר שלכם ושמירה על תזונה ומשקל.

הקקאו אכן בריא – מספר מחקרים מראים כי אכילת קקאו מורידה את הסיכוי למחלות לב ומוות. קקאו עשוי להשפיע על הורדת לחץ הדם מהערכים הגבוהים ביותר לערכים ממוצעים עבור גופנו ולשפר את תפקודי כלי הדם. בנוסף, מספר מחקרים נוספים מצביעים על כך כי נטילת תמצית קקאו בשילוב מרכיבים אחרים עשויה לשפר את קמטי העור.
יתרה מזאת, נראה כי צריכת כמות גדולה של קקאו מדי יום יכולה להפחית את העייפות, החרדה והדיכאון ולהגדיל את היכולת הכללית לתפקוד אצל אנשים עם תסמונת עייפות כרונית. יתרון נוסף לצריכת קקאו היא כי לאנשים האוכלים עד 250 גרם שוקולד בשבוע יש סיכון מופחת לאי ספיקת לב. למי שסובל מעצמות חלשות, צריכת קקאו יכולה להגדיל את כמות הסידן המשתחררת בגוף ולמעשה לחזק את העצמות באופן טבעי.

לא כל כך יעיל עבור כולסטרול – נראה כי אכילה של מוצרי קקאו אינם משפרים בהכרח את רמות הכולסטרול הקרב אנשים הסובלים מכולסטרול גבוה. אין החלטה מובהקת בנוגע לכך שקקאו עשוי לשפר את התפקוד הנפשי בקרב אנשים הסובלים מבעיות נפשיות ובנוגע לכך שקקאו משפיע על רמות הסוכר בדם בקרב חולי סוכרת. בנוסף, גם אין הכרעה ברורה בנוגע להשפעת הקקאו במקרים של מחלות מעיים, שלשולים, אסטמה, מחלות שלפוחית השתן והכליות, מניעת קמטים, גודש בריאה ועוד.

לא בהכריח בריא עבור הגוף שלנו – נראה כי אנשים שאוכלים יותר שוקולד אינם בהכרח בעלי סיכון נמוך לסבול מפעימות לב לא סדירות. אכילה של כמויות גדולות עלולה לגרום לתופעות לוואי הקשורות לקפאין כמו עצבנות, שתן מוגבר, חוסר שינה ופעימות לב מהירות.
קקאו עשוי לגרום לתגובות עור אלרגיות, עצירות ועלול לעורר כאבי ראש כמו מיגרנה. כמו כן גם יכול לגרום לבעיות עיכול כמו בחילות, אי נוחות במעי, רעש בבטן וגזים לא נעימים.
ישנם אנשים המורחים חמאת קקאו על העור, עם זאת הדבר עלול לגרום לפריחה עבור הרגישים למרכיביו של הקקאו.

חשוב לציין כי ישנם הבדלים נוספים בין סוגי השוקולד השונים: שוקולד לבן, שוקולד חלב ושוקולד מריר. רוצים לדעת את ההבדל? כנסו למאמר ההבדל בין שוקולד מריר לשוקולד חלב.

סיכום

קקאו הוא בין המוצרים הפופולריים בעולם וניתן למצוא אותו במספר מקומות אקזוטיים ברחבי הגלובוס. לקקאו שימושים רבים גם ביצירת השוקולד האהוב על כולנו וגם לצורך שימושיים בריאותיים. מצד אחד, הקקאו משפיע לטובה על מחלות לב ומוריד לחץ דם למי שאינו סובל מלחץ דם עודף. מצד שני, קקאו עלול גם להזיק עבור אלו הסובלים מכאבי ראש מוגברים, בעיות עיכול ואלו עם עור רגיש.

 

אהבתם? שתפו עם החברים!