האם מרססים פולי קקאו ועד כמה זה יכול להזיק?

עוגת שוקולד
תוכן עניינים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר ?
כתבות אחרונות

כולנו צורכים שוקולד ומוצרים שונים שעשויים מפולי קקאו.

אך האם אנו מודעים לאופן הטיפול בפולי הקקאו לפני שהם מגיעים לצלחת שלנו? ריסוס פולי קקאו בקוטלי מזיקים זו תופעה נפוצה במיוחד בעלת גורמים שונים.

נסביר כאן עוד על התופעה והאם היא יכולה להזיק לנו.

 

מה הם פולי הקקאו ומאיפה הם מגיעים אלינו?

כמו יין, שעבורו הענבים גדלים בכרמים, מקורו של השוקולד המתוק הוא בחווה חקלאית. הוא מעובד מזרעי עץ הקקאו. שיקול מרכזי בעת גידול קקאו הוא תנאי הסביבה לגידול החקלאי, שכן אדמה, נוף ואקלים משפיעים על הטעם. גורמים אלה חשובים ליצרני השוקולד שמבינים את כובד האחריות, אך הם לעיתים קרובות מוזנחים כשמדובר בשוקולד עבור שוק ההמוני.

ניתן לגדל קקאו רק 20 מעלות צפונית ודרומית לקו המשווה, בתוך שטח העולם המכונה "חגורת הקקאו". כ -70% מהפולים מגיעים ממערב אפריקה, ממדינות כמו גאנה וחוף השנהב. היתר מגיעים מאסיה, אוקיאניה ואמריקה. הוואי היא האזור היחיד בצפון אמריקה בו גדלים פולי הקקאו.

 

הגידול הנפוץ של הפולים

בכמה אזורים בעולם עדיין מגדלים קקאו במטעים גדולים בהם נטועים מאות עצים יחד. אם הם גדלים בשמש חזקה ללא עצים גבוהים יותר כדי להצל על הקקאו, העצים עשויים להניב פרי למשך שנים ספורות בלבד. לטווח הארוך, אור השמש הישיר מלחיץ את עצי הקקאו, מה שהופך אותם לרגישים יותר למזיקים ולמחלות שעלולים להתפשט במהירות בין עצים שגדלים קרוב זה לזה. ללא העצים הגבוהים, האדמה מתרוקנת ביתר קלות מחומרי המזון, ודורשת חומרי הדברה יקרים ודשנים כימיים כדי לשמור על הייצור.

גידול אלטרנטיבי פולי הקקאו

בשנים האחרונות, חקלאים בוחרים לנטוע שתילי קקאו לעיתים קרובות בצל של עצים גבוהים כמו בננה או קוקוס. גידול כזה מספק הגנה קריטית מפני שמש ורוח ישירות, תוך שנוצרים הגידולים. זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר להפוך גידולי לפרודוקטיביים ביותר, תוך העשרת קרקע לשימוש עתידי ואספקת מגוון ביולוגי למערכת האקולוגית הגדולה יותר.

הצל שמספקים עצים גבוהים במיוחד מסייע גם בשמירה על לחות האדמה בעונות יבשות, מה שמביא לשיטות השקיה פחות מזיקות. עצים אלו יעלו את כמות הסינון והשחיקה האיטית של האדמה. מכיוון שהצל מעכב את צמיחת העשבים, החקלאים מסוגלים להשתמש בפחות חומרי הדברה או אפילו בלי חומרי הדברה כלל.

הרשויות מעודדות חקלאים לשמור על אזורי יער טרופיים קיימים, ולשתול עצים נוספים למקלט עצי קקאו. זה מסייע ביצירת סביבה טבעית חשובה עבור ציפורים נודדות, ברחשים (שמהווים שהגורם המאבק העיקרי עבור עצי הקקאו) וחיות בר אחרות. מיני העצים השונים מקשים על התפשטות מזיקים ומחלות מעץ קקאו אחד למשנהו, והאדמה נותרת עשירה וטובה.

לצערנו, רוב מוצרי הקקאו מגודלים בשיטה הראשונה, ולכן מכילים חומרי הדברה.

למידע על הדברת נמלים – לחצו כאן.

 

נמלה

אהבתם? שתפו עם החברים!